Boek: Hou je gezicht fit


Gelaatsoefeningen voor jong en oud


Te bestellen via deze website !



Gelaatsoefeningen zijn een logisch uitvloeisel van
het werken aan een gezond en stevig lichaam.

De 25 praktische oefeningen in dit boek zetten alle
spieren in het gezicht, de hals en de nek aan het werk.
Ze worden uitgelegd met duidelijke instructies en aan de hand van voorbeeldfoto’s.

Met je handen als enig instrument verbeter je op een eenvoudige en natuurlijke manier de tonus van je gezichtsspieren.


Als je je spieren regelmatig trakteert op een portie conditie-
training laten de resultaten niet lang op zich wachten :

- steviger gelaatscontouren
- vervaging van rimpels en plooien
- betere bloedsomloop en lymfecirculatie
- snellere verwijdering van afvalstoffen
- afremming van het verouderingsproces
- vitale uitstraling en frissere teint

 

"Het klinkt logisch, en dat is het ook. Door bepaalde oefeningen herhaald uit te voeren, ga je bepaalde
gelaatsspieren versterken en de huid strakker maken. Bij het verouderen treedt er namelijk een
progressief verlies van onderhuids vet en onderhuids spierweefsel op. Door de spieroefeningen te
doen, kun je dat proces vertragen. Gezichtsgymnastiek is ook onschadelijk, er zijn geen negatieve
neveneffecten"

Dermatoloog Thomas Maselis in maandblad Evita, oktober 2002.

 

Probeer nu reeds enkele oefeningen uit en voel meteen het effect:


Oefening voor de mondkringspier
en de jukbeenspieren





Beginpositie
:
Beweeg je onderkaak naar beneden en span je lippen lichtjes over je tanden om de huid rond je mond glad te houden. Hou je duimen tegen elkaar in de vorm van een letter «V» en plaats ze achter de neus-mondplooien.

Je duimen wijzen schuin naar boven, in de richting van de buitenste ooghoeken. Duw je huid niet naar boven en trek je mondhoeken niet wagenwijd uiteen.

Uitvoering van de oefening
:
Probeer de mondopening kleiner te maken om een letter «O» uit te spreken.
Hou met je duimen de mondhoeken op hun plaats. Als je de oefening correct
uitvoert, voel je je spieren na een tijdje branden.



Oefening voor de kaaklijn, de halsspieren en de wangkauwspieren






Beginpositie
:
Maak vuisten en leg ze onder de kin zodat ze het hoofd ondersteunen. Duw de huid onder je kin niet naar voor,
want dat kan plooien veroorzaken.

Uitvoering van de oefening:
Probeer je mond te openen door je onderkaak naar
beneden te bewegen.


"Hou je gezicht fit" bevat daarnaast tal van schoonheidstips.

 


Cursus: gelaatstraining



foto EVG in Het Laatste Nieuws, 28/04/2001


Tijdens een eenmalige sessie gelaatstraining leer je hoe je op een natuurlijke en efficiënte manier je gelaatsspieren kunt verstevigen.

De oefenmethode is gebaseerd op het principe van isometrische krachttraining. Daarbij worden de spieren opgespannen zodat ze aan kracht en volume winnen.
Tijdens de uitvoering van de oefeningen heeft geen beweging plaats, zodat de huid maximaal wordt gespaard. De oefeningen zijn afkomstig uit het boek "Hou je gezicht fit" dat tal van illustraties en een uitgebreide uitleg per oefening bevat.

 

Privéles

Een privéles omhelst een geïndividualiseerd programma waarbij het
boek "Hou je gezicht fit" als handleiding dient.

Locatie : Lammekensraamveld 6/2 te 2000 Antwerpen
Duur : 1,5 uur
Honorarium : € 50,00
Cursusboek "Hou je gezicht fit" : € 11,50 (kan ook aangekocht worden in de boekhandel)

 

Groepscursus


De deelnemers ontvangen een cursusblad met een beknopte omschrijving
van de 15 aangeleerde oefeningen. Tijdens de cursus kan het boek
"Hou je gezicht fit" aangeschaft worden.

Je kunt een groepssessie organiseren voor je vereniging of voor een
groep kennissen of collega's.


Locatie : Lammekensraamveld 6/2 te 2000 Antwerpen (of op een andere, door u gekozen locatie)
Duur : 2 uur
Honorarium : € 100 + verplaatsingsonkosten (€ 0,25/km)
Cursusboek "Hou je gezicht fit" : € 11,50 (kan ook aangekocht worden in de boekhandel)




© Kythera 2003 Alle rechten voorbehouden
Tel: +32 3 475 29 08  -  Email: info@kythera.be
Design by BVWebdesign